Oferta

Przedszkole Mozart

Rytmika

„Rytmika przemawia do nas za pośrednictwem muzyki, jest więc radosną mową, która przenika nas do głębi (…) Poprzez rytm muzyczny kształci rytmika układ mięśniowy i nerwowy, tym samym przyczynia się do pełnego i harmonijnego rozwoju człowieka”.

Emil Jaques – Dalcroze (1865-1950) – twórca metody rytmiki, kompozytor, pedagog, pisarz muzyczny

Umuzykalnianie naszych Podopiecznych od początku było jednym z głównych założeń wychowania poprzez sztukę, które chcemy praktykować w Przedszkolu Mozart.

Zaprzyjaźnianie Wychowanków Przedszkola z muzyką uważamy za niezwykle skuteczny środek wychowawczy, a wiek przedszkolny jest najlepszym momentem na rozpoczęcie edukacji muzycznej. Mały Człowiek słysząc muzykę intuicyjnie porusza się, klaszcze, tupie, dlatego niezwykle ważne dla nas jest rozwijanie i pielęgnowanie tego rodzaju wrażliwości i przekształcanie jej w świadome interpretowanie muzyki tj. śpiew i taniec.

Na zajęciach rytmiki Przedszkolaki uczą się w szczególności: rozpoznawać dźwięki, odróżniać dźwięki ciche i głośne, rozpoznawać tempo, czy określać charakter muzyki.

Zajęcia z rytmiki przynoszą Dziecku takie korzyści jak: rozwój wrażliwości muzycznej, kształtowanie poczucia estetyki, rozwijanie poczucia rytmu oraz aktywności twórczej. Dziecko nadto uczy się pracy w grupie, ćwicząc układy choreograficzne do muzyki. Ćwiczy prawidłową postawę ciała, aparat mowy i pamięć, ucząc się tekstów piosenek i śpiewając. Pracuje nad pozbywaniem się tremy, biorąc udział w zajęciach w grupie. Lekcje rytmiki pomagają Dzieciom rozładować energię i pracować nad koordynacją ruchową.

Zajęcia rytmiki odbywają się w Przedszkolu Mozart dwa razy w tygodniu z uwzględnieniem podziału na grupy. Nauczyciel rytmiki korzysta podczas zajęć z wielu instrumentów, w szczególności z elektronicznego pianina, skrzypiec, instrumentów perkusyjnych oraz urządzeń multimedialnych, służących do odtwarzania przygotowanych tematów muzycznych. Do dyspozycji Przedszkolaków posiadamy również dziecięce instrumenty muzyczne, w tym m.in. dzwonki, tamburyny, trójkąty.

Zajęcia dostosowane są do umiejętności i potrzeb Dzieci. Odbywają się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Lekcje rytmiki uwzględniają również szanse na indywidualną ekspresję każdego Przedszkolaka. Każda lekcja posiada temat, z którym związane są prowadzone ćwiczenia i zabawy.

Uczestnictwo w zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu.

JĘZYK ANGIELSKI

„Jeden język ustawia Cię w korytarzu życia. Dwa języki otwierają każde drzwi po drodze.”

Frank Smith (1927-), współczesny psycholingwista

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się w Przedszkolu Mozart dwa razy w tygodniu z uwzględnieniem podziału na grupy. Czas trwania jednej lekcji to aż 45 minut.

Uczestnictwo w tych zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu. Podobnie jak wszelkie pomoce i materiały do nauki – nie ma konieczności ponoszenia przez Rodziców dodatkowych wydatków związanych z ich zakupem.

W zakresie nauki języka angielskiego współpracujemy ze szkołą językową. W ramach tej współpracy prowadzone są zajęcia dostosowane do wieku, poziomu i możliwości Przedszkolaków.

Lekcje mają ciekawy przebieg, a nasi Podopieczni przez zabawę aktywnie uczą się angielskich słówek oraz zwrotów.

Sposobami na przyswajanie języka obcego, które stosuje nauczyciel, są bogato ilustrowane podręczniki przyciągające wzrok. Taniec, prac plastyczne, piosenki i rymowanki pozwalają Dzieciom w naturalny sposób skoncentrować się i zaangażować w naukę Metody nauki pobudzają u Dzieci słuch i wzrok, stymulując w ten sposób rozwój Malucha.

Zajęcia z języka angielskiego pomagają ćwiczyć pamięć, pobudzają powstawanie skojarzeń i wzmagają w Przedszkolaku kreatywność.

Rym, rytm, muzyka, teatr, emocje, ruch, relacje, humor, obraz, ambitne materiały – to klucz do poznania języka obcego na etapie edukacji przedszkolnej.

Dzięki lekcjom, które odbywają się w przyjaznej atmosferze, Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach i jednocześnie nabierają odwagi do mówienia w obcym języku.

PSYCHOLOG

„(…) mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym, czym chcę, aby były, ale o tym czym one chcą i mogą być”

Janusz Korczak (1878-1942) – lekarz, publicysta, pedagog z powołania

Spotkania z Psychologiem odbywają się w Przedszkolu Mozart dwa razy w tygodniu i trwają każdorazowo 2,5 godziny. Współpraca z Psychologiem jest dla nas niezwykle istotna. Jest to osoba, która służy pomocą nie tylko naszym Podopiecznym, ale również rodzicom i wychowawcom.

Zajęcia z Psychologiem dostosowywane są do potrzeb Dziecka. W zakresie pomocy psychologicznej oferujemy:

  • diagnozę rozwoju Dziecka;
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia Dziecka;
  • zajęcia wspomagające umiejętność uczenia się;
  • warsztaty aktywizujące kompetencje emocjonalno – społeczne u Dzieci;
  • zajęcia terapeutyczne;
  • porady i konsultacje.

Uczestnictwo w tych zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu.

FIZJOTERAPIA

„Życie polega na ruchu i ruch jest jego istotą.”

Arthur Schopenhauer (1788-1860) – filozof

Sensoryka jest pojęciem stosowanym w odniesieniu do stymulowania zmysłów poprzez zastosowanie odpowiednich bodźców.

Integracja zmysłów ma zasadnicze znaczenie w codziennym funkcjonowaniu. Jej zaburzenia są wywołane przez nieprawidłowe przetwarzanie bodźców zmysłowych przez mózg.

Oznaki zaburzenia integracji sensorycznej to w szczególności: problemy z koncentracją, nadmierna ruchliwość, problemy z koordynacją ruchu, opóźnienia w rozwoju mowy, wybuchowość, impulsywność, problemy z czynnościami manualnymi.

Psycholog i twórczyni metody integracji sensorycznej Jean Ayres (1920-1989) porównywała zaburzenia przepływu bodźców do korka ulicznego, w którym pewne obszary mózgu posiadają blokadę otrzymywania informacji niezbędnych do poprawnej interpretacji bodźców zmysłowych.

Dla wsparcia rozwoju integracji sensorycznej Przedszkole Mozart nawiązało współpracę z wykwalifikowaną Fizjoterapeutką, która trzy razy w tygodniu odbywa godzinne warsztaty w osobnej Sali Sensorycznej.

Warsztaty są indywidualne i biorą w nich udział wyłącznie Przedszkolaki, które wymagają szczególnej troski, ze względu na posiadane zaburzenia.

Sala Sensoryczna jest naszą prawdziwą dumą. Na jej utworzenie decydujący wpływ mieli nasi Podopieczni, którzy zazwyczaj zmagają się z problemem przebodźcowania i potrzebują do pracy nad integracją sensoryczną ciszy i spokoju.

Zajęcia mają formę zabawy i pozytywny wpływ na redukcję napięcia mięśniowego, koordynację ruchową, koncentrację. Dzięki tego rodzaju aktywnościom Dziecko lepiej funkcjonuje i rozwija orientację przestrzenną.

Podczas warsztatów Fizjoterapeuta wykorzystuje elementy terapii integracji sensorycznej takie jak: bujanie, turlanie, huśtanie, obroty, dociski stawowe. Do zabaw i ćwiczeń w tym zakresie należą również: pokonywanie toru przeszkód, chodzenie po macie sensorycznej, uciskanie piłeczek sensorycznych, przeskakiwanie przeszkód, układanie klocków, podskoki na piłkach gimnastycznych oraz wiele innych zestawów ćwiczeń i zabaw, które doskonalą równowagę, kontrolują postawę ciała i poprawiają koordynację wzrokowo – ruchową.

Na wyposażenie Sali Sensorycznej składają się w szczególności: modułowa drabinka gimnastyczna z systemem elementów linowych, obręcze gimnastyczne, huśtawka – trapez, piłki gimnastyczne, materace rehabilitacyjne, wałki do masażu, liny, pachołki, drążki i krążki gimnastyczne, deskorolki do ćwiczeń równowagi, woreczki i szarfy do gimnastyki, tor przeszkód, dyski, a także piłeczki i maty sensoryczne. Sala sensoryczna jest przestronna, kolorowa i atrakcyjna dla dzieci.

Zabawy i aktywności dostosowane są każdorazowo do indywidualnych potrzeb i stanu emocjonalnego dziecka.

Uczestnictwo w tych zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu.

LOGOPEDA

„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa (…)”

Juliusz Słowacki (1809 – 1849) – poeta, dramaturg

Okres edukacji przedszkolnej jest decydującym czasem dla rozwoju mowy dziecka. Celem zajęć z Logopedą jest profilaktyka zaburzeń mowy i wad wymowy.

Logopeda prowadzi spotkania, podczas których odbywa się praca nad wadami oraz zaburzeniami wymowy.

Aktywności stosowane podczas zajęć to przede wszystkim:

  • ćwiczenia oddechowe, które wpływają na rozwój płuc, funkcjonowanie przepony, żuchwę, napięcie warg i policzków;
  • ćwiczenia fonacyjne, które kształtują poprawną emisję głosu;
  • ćwiczenia logorytmiczne, które stanowią połączenie rytmiki i terapii logopedycznej – mają one na celu korygowanie wad wymowy i zaburzeń słuchu.

Powyższe aktywności pomagają zatem usprawnić funkcje oddechowe, wspomagają motorykę, aktywizują aparat artykulacyjny oraz wzbogacają zasób słownictwa.

Pomoce stosowane podczas zajęć to:

  • gry planszowe;
  • szpatułki logopedyczne;
  • gwizdki;
  • piórka;
  • lusterka logopedyczne;

Uczestnictwo zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu.

OLIGOFRENOPEDAGOG

„„Jeżeli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania.”

Janusz Korczak (1878-1942) – lekarz, publicysta, pedagog z powołania

Oligofrenopedagog zajmuje się pracą z Dziećmi, które wymagają indywidualnej opieki ze względu na obniżoną sprawność intelektualną.

Cechą szczególną Oligofrenopedagoga jest otwartość i cierpliwość. Nauczyciel zwraca szczególną uwagę na każdy, choćby drobny postęp, motywując tym samym Podopiecznego do pracy nad wzmacnianiem i rozwijaniem każdej wyćwiczonej umiejętności. Cierpliwość natomiast pozwala nabrać dystansu do wymagającej pracy, a postępy Podopiecznego stanowią dla Nauczyciela motywację do dalszej pracy.

W pracy z dziećmi z obniżoną sprawnością intelektualną należy stosować odpowiednie metody i techniki pracy. Ich celem jest nauczenie Przedszkolaka rozumienia informacji, które płyną z otoczenia oraz praca nad pokonywaniem ograniczeń w aktywności Dziecka.

Zajęcia muszą być każdorazowo dostosowywane do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych Dziecka.

Jedną z technik stosowanych podczas spotkań są ćwiczenia grafomotoryczne, które służą przygotowaniu do nauki pisania. Należą do nich w szczególności: rysowanie po śladzie, malowanie, czy kalkowanie, a także zabawy manualne, takie jak lepienie z plasteliny, nawlekanie koralików, origami, czy odtwarzanie ruchem rytmu piosenki.

Do metod stosowanych przez Oligofrenopedagoga należy Metoda Dobrego Startu, która służy między innymi aktywizowaniu rozwoju funkcji psychomotorycznych. Celem tej metody jest pomoc w rozwoju psychoruchowym dzieci i stwarzanie warunków dla procesu uczenia się. W praktyce polega na polisensorycznym uczeniu się, czyli angażowaniu wielu zmysłów w zabawie i w działaniu.

Inną, jest Metoda Ośrodków Pracy, która zakłada, że postrzeganie Dziecka ma początkowo charakter globalny. W związku z tym najskuteczniejszą techniką dydaktyczną jest umożliwienie Dziecku poznawanie świata w sposób całościowy. Dlatego treści nauczania są grupowane w zwarte kręgi tematyczne (tak zwane ośrodki). W praktyce nauka odbywa się poprzez doświadczanie w wyniku aktywności, podejmowanej przez Dziecko w otoczeniu, które podczas warsztatów kreuje Pedagog.

Klasyczną metodą dla Oligofrenopedagogiki jest Metoda Zabawowa. Polega ona na wspomaganiu aktywności ruchowej Dziecka podczas sytuacji pedagogicznej, stworzonej przez prowadzącego warsztaty. Nauczyciel przedstawia proste reguły zabawy, których Dziecko ma za zadanie przestrzegać.

W pracy z Dziećmi z problemami emocjonalnymi, fizycznymi lub intelektualnymi stosujemy w Przedszkolu Mozart również Muzykoterapię, która wpływając na emocje, poprawia nastrój i relaksuje.

Uczestnictwo w tych zajęciach nie jest dodatkowo płatne. Pokrywa je w całości stawka comiesięcznej opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu.

POŁĄCZ